Tøff cup-trekning for G17-3

Regionscup, søndag 11. desember 2011 i Romsåshallen
Sveiva G17 Elite – GIF G17-3
Dette SKAL i utgangspunktet være overlegen hjemmeseier.  Sveiva stiller så og si med rent 94-lag, der alle har treningserfaring med sitt Herrer Elite, og mange også kamperfaring fra samme nivå. GIF stiller med 96-gutta og 6 spillere fra 97.

Sveiva – GIF96  9-2  (2-1, 1-0 og 6-1)
Avslutninger på mål:  70-20 (27-8, 21-3 og 22-9)

08:18 1-0 Mål Sveiva
09:04 2-0 Mål Sveiva
16:39 2-1 Mål: Benjamin Arntzen Ass: Mathias

21:54 3-1 Mål: Sveiva
30:58 2 min Sveiva (Hardt spill)
34:55 2 min Mikkel (Høy kølle)

44:59 4-1 Mål Sveiva
48:02 5-1 Mål Sveiva
51:55 6-1 Mål Sveiva
56:18 2 min Sveiva (Liggende spill)
56:35 7-1 Mål Sveiva
57:03 8-1 Mål Sveiva
58:13 8-2 Mål Edvin Eikland Ass Jørgen Larsgaard
58:30 9-2 Mål Sveiva

Målpoeng:
Undertall; 1 periode ga ingen mål, ingen imot
Power Play; 2 periode ga 1 mål men 2 i mot
Backene: 0+1 (Assist i PP)
1. rekka: Edvin, Simen Hansen Vestgården, Henrik Gulbrandsen 0+0
2. rekka: Benjamin, Mathias, Adrian Hoff 1+1
3. rekka: Olav Falkeid, Eivind L. Brandeggen, Mikkel: 0+0

Kampen oppsummert:
Dette SKAL være overlegen hjemmeseier. Sveiva stiller så og si med rent 94lag, der alle har treningserfaring med Herrer Elite, og mange også kamperfaring fra samme nivå. GIF stiller med 96gutta og 6 spillere fra 97. Alle hadde opptil flere kamper allerede i helgen, og kampen skulle etterhvert blir preget av tunge bein og slitne kropper. Men du verden: I 45 minutter jobber vi knallhardt alle mann, og går til i duellene så det smeller. Vi blir bombardert med skudd gjennom hele matchen, men holder stand på imponerende vis. Det siste kvarteret røyner det kraftig på, og det gjøres mange personlige feil som ender i mange Sveiva-mål. Mye gledelig å ta med seg i dag; det kolleltive forsvarsspillet, 2 glitrende keepere, Adrian som beviser hva han er god for, undertallsspillet. Det som trekker mest med, er PP-spillet. Her var det mye rot, og vi presterte å slippe inn 2 mål i løpet av èn PP-periode….. Endel personlige feil det siste kvarteret trekker også ned, men det kan vi kanskje skrive på at nå ble aldersforskjellen veldig synlig….. Og det merket vi både på 96 og 97gutta. Offensivt ble det en vanskelig kamp for gutta våre i dag, men vi viser mye bra.

Poengbørsen:
Litt vanskelig å sette karakterer i dag, både med tanke på tunge bein og aldersforskjellen, men her er hva gutta selv sier (og trenerne er enige!):
Bendik: 6 og BB; 33 skudd, slipper inn 3 mål. Bendik er tilbake i toppslag! Ingen minus.
Tor Martin: 6 og BB; 37 skudd, slipper inn 6 mål. Leverer en oppsiktsvekkende sterk match, og sprenger børsen. Ingen minus.
Victor: 4; Meget bra de to første periodene, men mange feil i siste perioden. Den som tydeligst merker det på kondisen.
Edvin : 5; En sterk match, spesielt defensivt. Scorer lekkert i PP.
Henrik: 4-; Var veldig misfornøyd selv.Gjør en bra kamp defensivt, men sliter med mange tekniske feil. Trekkes for stygg ettersleng.
Simen; 4+; Løper mye og kjemper, men trekkes for store feil i sisteperioden.
Jørgen; 5+; En meget sterk kamp, særlig defensivt. Sammen med Eivind den eneste utespilleren uten minus. Bør komme til mer skudd i PP.
Andreas F: 5; Sterk match. Uredd.
Mathias: 3+; Tæl og innsats, men for sen inn i flere dueller tidlig i matchen, og sleit med teknikken i dag.
Bjorn Erik Johansen: 4+; En tøff dag på jobben, men gir bort mye juling! trekkes litt for ikke å følge med i timen når vi bytter!!
Kåre: 4+; Sliter med teknikken innimellom, men kriger i duellene.
Eivind: 4; Ingen minus spillemessig, kjemper i duellene men trekkes for «kok». Dette MÅ bort….
Joakim Løvholm: 4+; Noen feil trekker ned, men + for uredd spillestil!
Olav Falkeid: 3+; Virket å være preget av mye kampbelastning og hadde ikke det største spillehumøret i dag. Viser glimt av stor teknikk, men for mye fokus på «kok» i flere situasjoner, og ofte sen av banen i bytt.
Mikkel: 4-; Sleit med posisjonering defensivt i sisteperioden, noe som ga noen Sveivamål. Ellers en bra match defensivt. får en 2 min for en særdeles skummel høy kølle.
Adrian Hoff: 5; Den av 97gutta som preger matchen mest. Motoren holder gjennom hele kampen, og utmerker seg særlig defensivt. Meget bra match!

← G14-Elite med full pott i helgen.   |   G15-1 tok i mot Nes i Lihallen på lørdag →