G14-Elite med full pott i helgen.

Lørdag formiddag gjestet BMIL oss i Lihallen, og det så dårlig ut å gjennomføre kampen da ingen dommere dukket opp. Heldigvis dukket det opp en dommer som skulle dømme senere kamper, og han var velvillig til å også ta denne kampen, ellers hadde det blitt «treningskamp». Første periode hadde GIF bra «trøkk», men en god BMIL keeper stopper skudda fra Gifferne. Litt underlig at ALLE skudd gikk opp, ja det var lite variasjon av gutta fra GIF og dermed taper man perioden med 0-1. Det virker som om Gifferne bare skal sette «lækre» mål oppe, og dermed blir det enkelt for keepern i motstandermålet å «lese» hvor skuddene vil komme. Her trengs det absolutt større variasjon av avslutninger på mål for å få keepern til å jobbe mer og dermed finne «hull».
Det blir gitt korreksjoner av Coachene i pausen om plassering av skudd, men andre periode begynner slik første slutter. Det tar litt tid, men endelig ser man noen tar tak og setter en redusering lavt med backhand. Oj,oj,oj, er det dette som skal til !! Deretter kommer skuddene litt lavere mot BMIL keepern, og dermed begynner man å få uttelling. Martin gjør et herlig skudd fra distanse (lavt), og dermed ledelse 2-1. Dette gjør at skuddene blir lavere, og 4 av 5 mål i andre perioden blir satt lavt. Vi går til pause etter andre periode med større trygghet nå enn i første.
Tredje periode gjennomføres med solid overtak, men man skulle ønske en mye større uttelling enn det det blir. GIF vinner kampen med 8-2 og har bra kontroll fra andre periode til kampslutt,

Søndag
møter vi Bærums Verk (BVIF) i en omberammert kamp og med Romsåshallen som hjemmearena. Flere av gutta hadde nå flere kamper i bena denne helga, og med hospitering til G17-3 mot Sveiva IB en time før kampen mot BVIF, satte nok sitt preg på G14 kampen. Første periode har lite bevegelse og tempo og GIF har det tydeligvis vanskelig der ute på banen. I denne perioden får vi 3 utvisninger (rekord), og det blir mye sutring og til tider «onemanshow». Lite eller ingen bevegelse på topp, og håpløse avslutninger fra backene. GIF er tydeligvis stressa og det bemerker seg med lite kollektivt spill samt dårlig tempo og dårlige avslutninger. Vi vinner perioden 1-0, men jeg teller 9 skudd til BVIF og «bare» 4 skudd av GIF denne perioden.

Tommy står meget bra, og med de sisteskansene G14 laget har, har vi et keeperpar i norgesklassen i denne årgangen. Tor’ærn sto meget godt mot BMIL dagen før, samt i G17 matchen mot Sveiva, og her har vi 2 keepere som hele tiden «trigges» og leverer gang på gang.
BVIF har en stor spiller i Herman, hvor han så absolutt er tungen på vektskåla mot GIF. Han briljerer, og fører sitt lag slik at GIF blir ganske svette. Andre periode ender 1-1, og GIF har tatt mere tak i kampen i denne perioden. Selv gode avslutninger fra GIF blir mesterlig reddet av en meget god BVIF keeper.
Tredje periode blir mere jevn, og hvor det er gode muligheter for egge lag. GIF øker ledelsen til 3-1, men BVIF ved Herman har så absolutt ikke gitt opp. BVIF reduserer til 3-2 da det står 44.59 på klokka, men vi drar det lengste strået og vinner denne «slitekampen» mot meget god motstand. BVIF har virkelig fått fart på sakene denne sesongen, og selv om de har vært vanskelige å møte tidligere sesonger, er de virkelig på gang nå.
Vi gratulerer med 2 viktige seiere, og det er gledelig å se at Martin tar tak. Spiller 2 solide kamper denne helgen og det er godt å se han «årntli igang». Har mere å gå på, så nå gleder vi oss til fortsettelsen !

Gratulere med 2 viktige seiere denne helgen, DERE i G14 har virkelig stått på !!

← GIF Fighters 2 – Sveiva 2 i spennende oppgjør i G14-1.div.   |   Tøff cup-trekning for G17-3 →