Elitelaget fikk revansje mot Bækkelaget

Alle som møtte opp i Lihallen denne lørdag fikk se en maktdemonstrasjon fra GIF!  Unggutta ledet an, “Jegern” Robin Norstrøm med 5 mål og “Snipern” Thomas Furu med 4 mål!

1. periode
Maskineriet startet å bombe BSK i 1. periode, og GIF Gutta gikk i garderoben med (3-0)! Fullt fortjent! BSK hadde knapt en sjanse i denne perioden! For de var mer opptatt med å diskutere med dommern enn å spille! GIF hadde bra driv og Gutta gikk direkte på!

2. periode
GIF gikk ut i hundre og forsetter å dominere, men mot spillets gang så er det BSK som først får uttelling. GIF bremser ikke men forsetter å bombe, og til slutt finner Thomas Furu et ledig hull i BSK muren (4-1). BSK reduserer igjen midtveis i perioden og kommer mer inn i kampen. GIF svarer med å bruke avlastningsrekke, og får med dette et høyt tempo! BSK henger ikke med og dette fører til at de må ty til ulovligheter. Powerplay, Robin Norstrøm banker inn (5-2). Periodeslutt

3. periode
BSK går høyt og prøver å jage! GIF spiller seg enkelt ut og BSK er svært frustrerte! Så kommer kampens beste prestasjon, servert av Thomas Furu! GIF spiller ut BSK etter “boka” når de kjører høyt, og navnebror Thomas Aas finner Furu i rundvantet, han fyrer på direkten av en “missil”! Som smeller i krysset! For et “kremmerhus”! BSK reduserer like etter, men de klarer ikke å komme nærmere. GIF får muligheter i powerplay og de tar vare på sjansene! De drar ifra og løper rett og slett over BSK mot slutten! 11-4!

Underholdningsverdi:  4 av 6

Ikke mangel på mål og innsats! Hadde det bare vært to lag som ville “spille”, så tror jeg at dette hadde vært en mer morsom kamp å se! Men men, kult å se unggutta prestere!

GIF stjerner

*** Robin Nordstrøm. MÅLJEGER, 5 mål!
** Thomas Furu. Tok skuddansvar og sto for 4 perlemål
* Mads Rongsjord. serverer og dekker på (1+3)

← G11, tidlig en søndagsmorgen i Jordalhallen…..   |   G17 Elite mot Sveiva…. →