Overlegen seier for G17-3 mot Gjerdrum. Eller ikke?

Gutta skulle møte Gjerdrum til seriekamp «hjemme» i Rommenhallen, og vi så fort at dette var store sterke 94-gutter! Pluss én gutt på disp. Kun målvakten deres var 96. Vi derimot, stilte med vår friske gjeng (minus 4 spillere) pluss Tommy (97) i målet og etterhvert også 97’erne Anders og Olav fra 2. periode.

Resultat:  15-5 (6-0, 2-5 og 7-0)
Avslutninger på mål: 60-30 (16-8, 19-12 og 25-10)

Edvin Eikland setter 1-0 etter 39 sekunder på et lekkert skudd fra distanse. Vår neste avslutning kommer når det er spilt 8:20! Men spillet vårt er glitrende! Hele 1. periode blir en herlig seanse, med Tommy helt rå i mål, og Edvin, Jørgen Larsgaard og Simen Hansen Vestgården som spiller til karakteren 7+ (på en skala der 6 er best). Men Gjerdrum er absolutt med i matchen og byr på tøff og intens motstand.

Henrik Gulbrandsen ser ut til å punktere kampen med 2 mål tidlig i 2. periode, men så skjer det noe: Gjerdrum scorer 4 mål på 7 sjanser, og det blir spennende igjen. Olav plukker en retur og øker til 9-4, før det følger et par utvisninger jevnt fordelt på begge lag. Like før pause reduserer Gjerdrum til 9-5.

Gjerdrum hadde nok brent mye krutt i midtperioden, for de hadde ikke mye sprut i beina i sluttperioden. Våre gutter var totalt overlegne, men all honnør til motstanderen som bidro til en fartsfylt og intens kamp!

Sammen med spillerne er følgende spillerbørs fasiten etter dagens match:
Benjamin; 4+. En OK kamp, men et stykke unna toppnivået sitt. Bra mål i PP.
Victor;  5+. På mange måter en annerledes kamp fra Victor. Dønn solid bak, men stod igjen mer defensivt og lot makkeren få utfolde seg offensivt. Først mot slutten så vi mer av den offensive Victor.
Edvin; 6-. En sinnsykt førsteperiode, der han sammen med Jørgen spiller han veldig mye når vi mangler to spillere. Scorer noen veldig flotte mål, og gjør en solid defensiv sikring når backene engasjerer seg offensivt.  Bitteliten «minus» for en offensiv «down» i midtperioden. BB sammen med Jørgen.
Simen; 5/6. Er dette hans beste kamp noensinne? Motstanderen tatt i betraktning: JA. Umulig å holde nivået fra 1. perioden hele matchen, og med høyere treffprosent er det blank 6.
Jørgen: 6. En feilfri og herlig match, som krones med 2 flotte mål. BB sammen med Edvin. Stort engasjement offensivt gjennom hele matchen.
Andreas F.: 5+. Karrierebeste? Han trakk seg selv for noen ballmiss. De betyr lite når han vinner alle nærkamper og løpsdueller. Hadde fortjent scoring, men blir litt avslørt på kølleteknikk.
Mathias; 4. En OK kamp, men må jobbe hardere i nærkampene og bli mer hissig på kassa.
«Kåre»; 5-. Solid defensivt, og utvikler sin egen «sweeper-rolle» når makkerne engasjerer seg offensivt. Ikke like solid fremover, men like initiativrik og med langt mindre risiko enn sist.
Henrik; 5. Preger ikke kampen innledningsvis, men hever seg voldsomt utover. 3 mål, blant annet en riktig perle.
Anders (97); 5. Rett fra 96kamp, og gjør sine saker meget bra. 2 mål trekker opp, litt lite aktiv ved noen balltap og returer trekker ned.
Olav (97); 5+. Også rett fra 96kamp, og veldig solid og skapende. Kan også jobbe hardere i retur. Men duverden: Disse 2 kan holde av 14-15 april 2012.
Tommy (97); 5. Står til en 6 med flotte redninger og utkast, men trekkes for mye «usportslig kok» når Gjerdrum scorer jevnt og trutt. Jobb deg ut av dette Tommy, så kan du rydde plass i april i 2012-kalenderen……

← G14-2 med årets andre seier !   |   G15-2 vant over Hasle Løren med «fullt lag og keeper», men tapte kampen ! →