Seier til GIF Fighters i G14 Elite.

Lørdag var det serieåpning i G14-Elite, og det ble en fartsfylt, spennende og dramatisk kamp mot Ull/Kisa som definitivt gjorde kampen til en thriller. Med fjorårets serieåpning mot samme lag i minnet, var det også denne gangen Ull/Kisa som startet best og gikk i ledning etter 08.20 av første periode.  GIF prøvde å komme til hektene og var så absolutt med, men en dyktig keeper i Ull./Kisa målet hindret GIF sine skudd og avslutninger på en mesterlig måte. Ull/Kisa er hvasse i sine kontringer, og har en spiller som til stadighet skaper stor uro i GIF’s forsvar. GIF velger å ligge lavt i press, nettopp for å stoppe kontringene fra Ull/Kisa. Likevel er det Ull/Kisa som øker sin ledelse litt heldig, da dommeren godkjenner nettkjenning litt tvilsomt etter mye klabb og babb og med buret ute av stilling. Her kunne det fort ha blitt annerledes med to dommere i stedet for én. Tid : 14.29. Andre periode åpner med redusering for GIF etter 15.36 hvor Olav finner Mikkel, og dermed tror vi at Gifferne har kommet i gang. Men Ull./Kisa har ikke tenkt å legge seg bakpå, og fortsetter å kjøre på med høyt press til tider samt gode og raske kontringer. 16.52 blir Anders utvist for hardt spill, noe som synes meget hardt dømt og ganske overraskende. Ull./Kisa blir kontrollert av GIF i sitt PP, og de får ikke til noe. Etter 21.00 setter dog Ull./kisa sin tredje scoring for dagen, og vi merker at GIF begynner å bli ukomfertable da de ikke får hull på byllen og fart i spillet sitt.
Ull./kisa tar timeout 25.30, og den tror jeg også var bra for GIF å få litt tid for å legge opp en ny strategi. 28.20 får Eivind en utvisning for ulovlig dytt, men igjen rir GIF PP av på en solid måte hvor Ull./Kisa ikke produserer noen ting. Tredje periode fortsetter med PP til Ull./Kisa men ingenting skjer. GIF får frislag i hjørnet og duoen Mikkel og Olav gjør en avtale. Mikkel kort til Olav, hvor han tråkler bak backene til Ull./Kisa og tramper inn i slottet og setter den hardt opp i hjørnet. Nå virker det som om GIF har funnet ut hvordan de skal fortsette kampen. Ull./Kisa får utvisning etter spill med høy kølle Tid: 37.15 og 8 sek. senere har Joakim servert Mikkel og dermed er det utligning. 39.07 kommer så 4-3 til GIF, og for første gang i kampen er GIF i ledelse. Scoring Olav, pass Mikkel. Minuttet senere og litt til, vinner Joakim en duell ved midtlinja og fosser mot Ull./Kisa målet og setter den sikkert i nota. Utrolig bra enkeltprestasjon, hvor Joakim fighter,vinner ball og avslutter med den største sikkerhet. Tid:40.43.
Olav tar deretter etter Joakim med en solid enkeltprestasjon, og setter spiker’n i kista for Ull./Kisa med GIF’s sjette scoring for dagen. Tid :42.10.
Ull./Kisa gjør en meget god kamp og gir GIF en utrolig bra motstand. De har en betydelig utvikling i IB, og kommer også i år og for fremtiden gjøre det bare bedre og bedre. Jessheimlaget høster stor respekt for sin fremgang. Moro å se at Akershus har et nytt lag på gang, og at nordre Romerike også blir satt på IB kartet.
GIF gjennomfører en bra kamp, og hvor Andreas og Eivind absolutt bidrar positivt til lagets utvikling. Med så store omrokkeringer av spillere, samt spillemønster og nye posisjoner, blir det morsomt å følge dette laget fremover og se mye god innebandy. Det virker som om trenere og laget, virkelig har noe på gang.

← Brutalt møte med G17-verdenen for G96   |   LIVE STREAMING →