Åpenhjertig intervju med Jimmy Heimer

Jeg ønsket et intervju med vår keeper på Elitelaget før finalen neste helg. Dette ble et meget åpent og ærlig intervju med vår sisteskanse. Hvorfor ønsker du å stille til et såpass åpenhjertig intervju Jimmy?

Det er fordi min kjære, Isabelle, og jeg har blitt tatt i mot på en så utrolig god måte her i Gjelleråsen. Klubben er hovedgrunnen til at vi fortsatt er i Norge. Før jeg meldte overgang fra Greåker var vi i utgangspunktet enige om å flytte tilbake til Sverige etter endt sesong.

Når vi hadde vårt første møte med Jonny og Roy ble vi møtt av profesjonelle og ærlige mennesker. De ga tydelig beskjed om hva de kunne holde og hva de ikke kunne love. Utrolig deilig for oss å treffe folk som kun lover det de klarer å holde.

Jeg har hør at det har hendt noe spesielt positivt i deres liv i det siste. Hva er det for noe spesielt?

Jo nå skal du høre, vi har faktisk nylig kjøpt hus i Norge. Det vil si at vi kommer til å bli boende her i mange år, også etter at jeg har lagt opp som keeper på Elitelaget.

Når jeg legger opp vil jeg kunne ta på meg forskjellige roller i klubben. Som trener for yngre lag, keepertrener eller kanskje en rolle i styret.

Etter å ha drevet toppidrett i mange, mange år, så vet jeg hvordan en klubb skal drives. Jeg har mange tanker og ideer rundt dette. Denne erfaringen ønsker jeg å gi tilbake til klubben.

Du har vel allerede satt i gang et forsøksprosjekt for at klubben skal få mulighet til å bedre sin økonomi?

Fordi jeg virkelig elsker klubben, så ønsker jeg som sagt å gi noe tilbake til klubben. Ikke bare på det sportslige, men også på det økonomiske.

Jeg har derfor bedt et jentelag og et guttelag om å delta i et forsøk for skaffe klubben penger. Om dette lykkes, noe jeg er sikker på at det gjør, kan klubben tjene gode penger fremover. Samtidig som familiene til spillere etc. vil nyte godt av tilbudet.

Det de skal gjøre er å selge forskjellige produkter fra en katalog. Dette er for det meste sportsartikler, men også en del innen fritid. Disse produktene blir solgt til meget fordelaktige priser.

Klubben vil få 30% av omsetningen så her kan det som sagt bli gode penger å tjene for klubben.

Dette høres jo kjempebra ut Jimmy. Hvordan ser du ellers på våre supportere?

Det er ingen over eller ved siden av våre supportere. Det er magisk å spille når det runger fra Gjelleråsen stemmer fra tribunen. Bare å se tilbake på siste semifinalekamp mot Slevik. Det var jo flere supportere fra Nittedal enn det var fra Slevik!!

Hele sesongen har det vært stort å spille, spesielt hjemmekampene, med et enormt trøkk fra tribunen 😀

Jeg håper alle disse kommer på NM finalen. Da har vi vår ekstra mann som kan være det lille ekstra som skal til for at vi vinner finalen.

Finalen ja. Hva tenker du om den?

Begge lag har gjort det bra i sluttspillet der ingen av oss har tapt kamper. Hverken i kvart- eller semifinale. Dette viser at det er 2 lag med selvtillit som møtes til dyst.

Uansett så anser jeg oss som favoritter og det må vi tåle å være. Vi lærte mye av fjorårets finale der vi ikke var klar for spill, da vi egentlig var fornøyd med i det hele tatt å komme til selve finalen. I år er dette snudd på hodet. Vi SKAL vinne finalen. Alt annet er utrolig trist. Vi ønsker til de grader å vinne. Ikke bare for ss selv men for alle de herlige supporterne. I bunn og grunn er det jo de vi spiller for å underholde. Treningene den siste tiden har vært av meget høy standard og vi har en skadefri tropp.

Du nevnte på telefonen at du hadde en overraskelse til supporterne som skal være med under NM finalen. Hva tenker du på da?

Jo, jeg har som sagt ønske om å gi noe tilbake til de jeg er glad i. Jeg har derfor bestemt at alle som blir med Supporterbussen vil få tildelt et lodd. Dette koster selvsagt ingenting, men jeg ber alle om å ta godt vare på dette loddet.

Når finalen er ferdig og vi alle møtes på Li etter kampen, skal jeg trekke ut en heldig vinner som vil vinne mitt hvite keeperutstyr. Dette innebærer hjelm, genser og bukse. Drakten vil være signert av alle spillerne på Elitelaget og på hjelmen vil det være en overraskelse.

Håper dette vil være en gest mange synes er hyggelig. :love:

Dette høres fantastisk ut Jimmy. Det vil garantert bli møtt med stor positivitet. Har du noen siste ord før finalen?

De som står Elitelaget nærmest vet at vi hele tiden har sagt at vi er nærmere siste stasjon. Først kvartfinale, så semifinale og nå til slutt er det siste stopp på veien. Jeg har bare en ting å si til slutt: TUT, TUUUT!!

← Supportertur til NM-finalen i Rykkinnhallen søndag 10. april   |   97 Gutta med Gull og Sølv i Horten →