Vi startet semifinalespillet med sterk borteseier

Slevik – Gjelleråsen  6-7    (1-1, 3-5, 2-1)
Det er meget tente spillere, trenere og andre rundt laget som møter i Gressvikhallen lørdag formiddag. Siste ukes treninger har vært oppløftende så vi er så klare til kamp som vi kan bli. Det er også spennende med nysigneringen av Thomas Furu så vi har stor tro på seier i denne kampen. Eneste skår i gleden er skader på Falkeid og Bagern, men disse er muligens tilbake allerede til hjemmekampen på onsdag.

1. periode
Vi starter med 3 rekker som vanlig og presser Slevik i perioder og legger oss litt bak i andre perioder. De klart største sjansene i starten kommer helt klart fra oss, men deres keeper har dagen i denne perioden og har noen meget gode redninger. Thomas Furu får sin debut og er senter på 3 rekka der han spiller sammen med Than, Andreas Furu, Haugen og Karlsen. Denne rekka klarer seg godt så lenge vi spiller på 3 rekke. Det er i mot spillets gang at hjemmelaget tar ledelsen etter 12.22 på en kontring, men vi beholder roen og fortsetter å holde trykket oppe. Da det gjenstår kun 3 sekunder ropes det fortvilet fra tribunen SKYT!!
Aksel har ballen på midtbanen og pooler den mot mål. Der har vi plassert 2 spillere foran keeper, og han ser ingenting da ballen daler over han og i nettet. Sluttsignalet for perioden lyder akkurat i det ballen treffer nettet slik at perioden ender 1-1.

Det er faktisk Slevik som skal være mest fornøyd med dette resultatet da det er vi som har vært best og ar hatt flest sjanser.

2. periode
Denne perioden starter jevnere men fortsatt med litt større trykk fra oss. Etter 5.06 tar vi ledelsen ved Texnes. Denne klarer vi å holde i nesten 2 minutter men da utligner hjemmelaget. Nå kommer en periode der de skaper store sjanser men som Jimmy rydder opp i. Etter 11.52 blir han derimot overlistet av en Zorro som kommer fra bak mål. Nå får vi spilt i nesten 1 minutt før lyset i hallen går. Dette kommer på eter en stund men vi har da gått i garderoben for å snakke. Når kampen starter igjen har vi gått ned på 2 rekker. Etter 14.43 øker allikevel hjemmelaget sin ledelse til 4-2, men det tar kun 6 sekunder før Ketil reduserer til 3-4. Vi fortsetter å presse Slevik bakover og i løpet av 3 minutter, fra 16.46 til 19.46, er det  Robin Mattsson show. Ikke alene for han blir spilt rimelig fri på alle målene, men med hasn 3 mål er vi plutselig i føringen med 6-4 etter 2 perioder.

3. periode
Denne perioden skal vise seg å bli svært så spennende men fortsatt føler skribenten at vi har full kontroll. Thomas Aas får en utvisning som Slevik utnytter, for sin del, på best mulig måte. De reduserer til 5-6 etter 5.41. Nå bølger spillet frem og tilbake med store sjanser til begge lag. Jimmy står strålende og redder alt som kommer. Hjemmelaget har derimot byttet keeper før siste periode, og deres nye keeper får det ikke noe lettere en deres førstevalg. Texnes gjør en kjempekamp og øker vår ledelse etter 11.05. Når klokken ser slagen 16.14 av perioden reduserer Slevik nok en gang og stillingen er 6-7 til oss. Selv om de tar ut keeper så ror vi dette greit i land og har med det et svært godt utgangspunkt før vår hjemmekamp førstkommende onsdag.

Det var dessverre mange av våre supportere som ikke kunne være med denne gangen på grunn av seriespill og Excel cup i Drammen. Jeg forventer stappfull Lihall på onsdag, slik at vi støtter opp Nittedals eneste Elitelag mot NM finale den 10. april 2011.
Her bør alle kjenne sin besøkelsestid og komme for å se to av Norges beste innebandylag møte hverandre. Begge lag spiller positiv, offensiv og morsom innebandy så her er det ingen grunn til å holde seg hjemme. Ta med familie, venner, kollegaer, mulige sponsorer etc.

Vi sees i Lihallen på onsdag klokken 1900.

← G97-gutta snublet i Tigers Cup   |   Første stikk til Fighters →