Revansje over BMIL i 1. div. G 13

Etter det smertelige tapet for BMIL i regionscupens semifinale, var det duket for det tredje møtet i årets serie i 1. div. hvorav GIF Fighters hadde vunnet de to tidligere møtene.  Nå skulle gutta fra Nittedal vise BMIL, at tapet i semi`n i regionscupen var et arbeidsuhell og at de var tilbake på rett spor.
1. periode er bare litt over 2 min. gammel før Bendiks setter GIFs føste nettkjenning etter pass av Joakim. Gutta virker roligere og mer komfortable nå enn i semi`n, og de spiller innebandy hvor de lar ballen gå. Audun er virkelig på hugget i dag, og etter ca. 12 min. finner han Kris. B. og dermed øker GIF ledelsen til 2-0. BMIL reduserer en gang før pausesignalet lyder i Lihallen, men det virker som om GIF har kontroll på matchen.

Andre periode er ikke gammel før BMIL klarer å utligne til 2-2, men det er fortsatt GIF som er det førende laget. Spillet går litt frem og tilbake gjennom perioden, men mot slutten av omgangen får vi hull på BMIL igjen etter 2 flotte mål. Audun passer til Mikkel (29.27) og dermed opp i ledelse med ett mål. Det tar bare 21 sek. før Audun med et nydelig slagskudd øker GIF`s ledelse til 2 mål, etter pass av Mikkel.

Tredje periode er ca. 5 min. gammel, da BMIL reduserer til 4-3. GIF virker fortsatt rolige, og har kontroll på nerver og spill. BMIL tar time out etter 41.15, og vi venter da et press fra dem i sluttminuttene. Men det er GIF som øker ledelsen til 5-3 med Raymond (42.05) etter pass av Magnus, og Eivind setter også en til (44.01) etter pass av Mikkel.

Sluttsignalet lyder, og GIF står igjen som seirende lag og det med 6-3 i protokollen. Det var godt å se GIF i dag hvor de spilte god innebandy og hvor de som lag tok ett kollektivt tak. Moro å se at skuldrene ikke var så høye, og hvor de lot ballen gå seg imellom. Alle fortjener en hyllest etter en slik kamp, hvor lagånden var det store momentet. Audun har hatt en formidablutvikling i åretes sesong, og gutten vokser for hver kamp.

BB tittelen går til Audun i dag etter 1 mål og 2 pass, og hans gode backspill. Gratulerer gutta !!!

1. periode
02.17 1-0 Bendiks pass Joakim
07.46 Utv. BMIL slag
12.18 2-0 Kris.B. pass Audun