Nest siste seriekamp for G14-1

Sist vi møtte Bærums Værk, sleit vi vodsomt med å punktere kampen. Da ble oppgjøret spilt på parketten i Rykkinhallen, og hjemmelaget forsvarte seg heroisk.

Lørdag 5. mars 2011
GIF G14-1 – Bærums Verk  Resultat: 12-1 (3-1, 6-0 og 3-0).

Avslutninger på mål: 54-12 (18-3, 23-6 og 13-3)

1. periode
02:02 1-0 Mål: Jørgen B Ass: Victor
02:53 2-0 Mål: Kåre Ass: Mathias
13:58 2-1 Mål: Bærums Værk
14:04 3-1 Mål: Jørgen B. Ass: Simen

2. periode
02:01 4-1 Mål: Magnus (Frislag)
03:21 5-1 Mål: Victor Ass: Simen
03:58 6-1 Mål: Mathias Ass: Magnus
03:58 Time-Out Bærums Værk
05:57 7-1 Mål: Victor Ass: Simen
06:40 8-1 Mål: Jørgen B. (uass)
08:16 2 min utv Bærums Værk (ulovlig dytt)
09:59 9-1 Mål: Simen Ass: Victor

3. periode
05:23 10-1 Mål: Victor (uass)
07:15 11-1 Mål: Daniel Ass: Limo
08:51 2 min utv Bærums Værk (slag)
10:17 12-1 Mål: Mathias Ass: Simen

Vi vant 5-2 sist, og var klare for å vise oss frem fra en mer effektiv side hjemme i Lihallen. Både Edvin (Thailand) og Jørgen L (Ski VM) stod over sin første kamp på svært, svært lenge, dermed rokerte vi litt på rekker og backpar. Jørgen B. inn som centre i 1. rekka, Magnus (97) centre i 2. rekka, der Daniel/Mathias skulle dele den ene løperplassen. Frantzen i par med Victor, og Kåre sammen med Joakim (97).

Vi fikk kampen tidlig inn i vårt spor. Allerede etter et minutt hadde Jørgen B en 4dobbelsjanse i løpet av 3-4 sekunder, og bare mirakuløs innsats av målvakten gjorde at det ikke ble mål. Men etter 02:02 kommer dagens første: Victor passer frem til Jørgen B, som hamrer ballen i mål fra midtlinja på særdeles lekkert vis! 2. rekka ville også score i sitt første bytt: Mathias legger tilbake til Kåre fra rundvant, og Kåre skyter fra helt ute ved vantet og inn ved lengste stolpe. Ser vi antydning til målfest? Ikke helt…. For nå kommer det en 10 minutters periode der mange vil avgjøre alt selv, og samspillet og pasningskvaliteten synker til et bedrøvelig svakt nivå. I forsvar er det full kontroll, Bærums Værk løsner sitt første skudd mot mål etter 7:16!!! Men like før pause kommer et finurlig backhandskudd fra en Bærumsgutt. Skuddet går i en overrumplende bane over/rundt Bendik og plutselig står det 2-1. Bare seks sekunder etterpå er det 3-1: Jørgen B vinner droppen, drar av 2 spillere og setter ballen i mål.

Vi bruker pausen til å stramme opp i svakhetene, og blir vitne til en fantastisk midtperiode. Motstanderne henger med de 2 første minuttene, og gjør et par spede forsøk, men så ser vi Fighters-spill opp mot det aller beste: På knappe 8 minutter scorer vi 6 ganger! Magnus setter et frislag rett i kassa. Victor kommer på et dypt løp, roper på Simen som treffer presist med sitt pass fra rundvant og Victor kliner til på direkten! Like etterpå raider Magnus, snurrer rundt med det han finner av motstandere før han legger ut til Mathias som vipper elegant inn 6-1. Nydelig! Nå tar Bærums Værk Time-Out, i håp om å kunne stramme opp sitt defensive arbeid. Men kampen fortsetter i samme spor: Fightersgutta står nærmest i kø for å score når Victor setter 7-1. 8-1 kommer på en flott soloprestasjon fra Jørgen B. Vi aner frustrasjonen brer seg når en Bærumsgutt pådrar seg 2 minutter for ulovlig dytt. I Power Play går Jørgen B inn som point istedet for Jørgen L som er på hopprenn i Holmenollen, og Simen går inn på topp for en Thailandferierende Edvin. Strukturen i Power Play`et blir ikke helt som det pleier, men kreativiteten desto større! Bærums Værk gir oss overraskende god plass i tårnet, og Jørgen B. får fyrt av et par skudd. Vi beholder trykket, og mot slutten av 2minutteren lemper Victor perfekt inn til Simen som setter 9-1. Avslutningen av perioden blir litt roligere, og Bærumsgutta får litt mer ro rundt seg slik at de kan komme seg noen turer i angrep de også.

Den 3. perioden blir roligere enn de to første, dog med et soleklart Fightersovertak. Først etter 5 minutter får vi hull på byllen, og det er ikke overraskende at det er Victor som scorer. Han har spilt en STOR match. Etter drøyt 7 minutter får Limo lønn for sitt harde arbeid, når en frisk Daniel putter på Limo`s presise pass. Så kommer en ny Power Play-periode, som er mer strukturert enn den første. Mathias er farlig frempå et par ganger, og også han får betaling for mye terping i vinter når han setter et velplassert skudd i mål på en flott pasning fra Simen. I samme sekund som sluttsignalet går, setter Victor et knallhardt skudd i mål fra distanse. Dommeren gjorde helt rett i å ikke godkjenne, men DET gjør ikke Victors prestasjon noe dårligere. Og han satte samtidig et solid punktum for sin «søknad» om BB i dag!

Kort oppsummert: Til tider glitrende angrepsspill, men også en lang periode i første periode der det er langt fra glitrende. Målvakt og backer gjennomfører prikkfritt. Bærums Værk henger rett og slett ikke med på tempoet, og har mer enn nok med å forsvare seg.

«Man of the match»: Mange som spilte meget godt i dag, men ingen tvil om at Victor var kongen i hallen i dag. En usedvanlig imponerende forestilling, uten en eneste bittebitteliten feil. Superb!

Målpoeng:
Victor 3+2