Seier over Ull./Kisa i G13 – 1. divisjon

Lørdag møtte vi Ull./Kisa til dyst i første div. på deres hjemmebane på Jessheim, og det var første gangen vi skulle møte dem på deres egen hjemmebane. Ull./Kisa er et lag i stor framgang, og det er alltid vanskelig å møte dem i match, da de har mange gode kondissterke spillere. Når vi da bare har 8 utespillere og Tor`ærn i mål, og at tre stykker kommer direkte fra match i Lihallen, ja da stiller vi svakere en vi har vært på lang tid. Med forfall av Bendiks og Anders (sykdom/skade), blir det mye å gjøre for de for de resterende. Ull./Kisa stiller med 13 utespillere og 1 keeper, så her kommer vi til å få nytte av ekstratreningene vi har gjort i de siste. De starter første periode med glød og iver, og her skulle tydeligvis mye revansjeres fra møtet mot Sveiva i forrige uke. De lyste kampglød og innsats hele veien, og det var godt å se på at her skulle ingenting gies ved døra. Det var stå på humør hele veien, for her ville de absolutt vise seg fra sin beste side. Første periode gjennomfører de meget bra, og det er den gode Fighters viljen som er tilstede. Noen står hele perioden, og det er godt gjort når Ull./Kisa kjører på med hele sitt mannskap. Andre perioden blir en liten downperiode (må hvile litt), før tredje perioden igjen viser hva denne gjengen fra Nittedal kan prestere. Selv om mange er gjennomslitne, fortsetter kjøret fra Fighters sin side. Her SKAL de stå kampen ut, og det vises tydelig på hvordan de sliter og kjemper seg igjennom siste periode. Med den innstillingen og innsatsviljen de viser i dag, vinner de meget fortjent 8-3 mot Ull./Kisa´s fremadstormende lag. Det var mange slitne ben etter kampen, men i dag ville de vise seg frem slik et godt lag gjør. Mange tilreisende tilskuere gledet seg stort over dagens kamp, og de var tydeligvis meget godt fornøyd med dagens innsats og spilleglede. Det var GLØD,IVER,STÅPÅVILJE,INNSATS,OPPOFFRING,LAGMORAL og mye mer som fanget og løftet de tilreisende tilskuerne, og de var skjønt enige at dette var en meget underholdende og god kamp. Alle skal ha berøm for det de har prestert i dag, og dagens BB tittel blir delt mellom Joakim og Olav da de sto fram med det lille ekstra. Grattis Gutta !!!

1.periode
05.06 0-1 Olav uass.
06.39 0-2 Raymond ass. Audun
08.05 0-3 Mikkel uass.