G13-2 revansjerte seg mot Holmlia i 2. div.

GIF hadde kun ett tap til nå i årets 2. div., og det var nettopp mot Holmlia i høst hvor GIF måtte se seg slått med 3-0 på bortebane. Holmlia ligger tett i forsvar, og er et vanskelig lag å score på.

Dette tapet mot dem i høst ville GIF nå revansjere seg på, men ting begynte ikke akkurat slik GIF hadde ønsket seg. Holmlia tok grep i første periodens 9 min., etter scoringer 04.50, 06.50 og 8.25. og dermed solid ledelse med 3 mål i Holmlias favør. GIF blir tatt på senga så det holder, og vi gruer oss egentlig til å se fortsettelsen da det var lite som stemte for Gifferne. Men det er en grunn til at laget heter FIGHTERS, og det skulle nettopp vise seg at innsats og fightervilje var det som skulle til. Kristoffer Simble (Gregers), jobbet inn redusering til 1-3 etter 09.56, og gutta fikk håp igjen. De jobber seg mer og mer inn i matchen, og etter 13.03 får Raymond vendt seg opp ved midtbanens høyre kant og sender ei kule som går inn bak Holmlias keeper. Redusering til 2-3, og nå er det virkelig kamp igjen. Resultatet står seg perioden ut, og vi på tribunen gleder oss til andre periode starter. Starten av andre perioden preges av mange dueller, og keeper Tommy får mere enn nok å gjøre. Klasseredninger må til for at ikke Holmlia skal rykke fra i målprotokollen. Etter 23.57 forserer Martin opp langs venstre side, og fyrer av et skudd som går rett i nota bak Holmlias keeper og dermed utligning av GIF. En kjempeopphentig av GIF og plutselig med fightervilje og innsats er kampbildet snudd i GIF`s favør. Holmlia begynner nå å spille litt nervøst, og etter 27.14 går GIF opp i ledelse etter nydelig pass fra Raymond fra egen banehalvdel,
og rett på kølla til Anders hvor han elegant setter den opp i nettaket. Dermed leder GIF for første gang i kampen, og snuoperasjonen ser ut til å lykkes. Men Holmlia kommer tilbake og setter sin fjerde for dagen etter 29.27, og dermed er det likt i målprotokollen og resultatet står seg perioden ut. Tredje periode igangsettes, og det blir kniving og høyt tempo fra start av. Dette blir mye kjas og has, og plutselig er ikke markeringene på plass og Holmlia kommer alene med 2 spillere mot Tommy i mål. Dette SKAL være mål !! , men Tommy redder mesterlig med å skli ut, legger seg over og klarer å feie ballen bort med høyrehanda si. FANTASTISK ! ! ! Han holder laget sitt til gangs inne og etter 36.47 får Holmlia utvisning etter spill med hånd. PP til GIF, og vi øyner en scoring er på gang. PP åpner rufsete og GIF får ikke overtallspillet sitt til å sitte. Litt famling her og der, og det virker ikke som det vil skje noen som helst ting. Da tar Anders affære ! ! Han får tak i ballen og setter seg i bevegelse, og gutten vet å finne kassa. Han hamrer inn et dragskudd bak Holmlias keeper, og vi på tribunen hører bare suset. Resten av perioden er det mye kjemping hos begge lag, og Tommy redder den ene avslutningen etter den andre. Endelig går sluttsignalet og vi har revansjert oss mot Holmlia ved å vinne 5-4 i dag. Dette var en herlig seier og gutta skal ha all ære for dagens innsats. Mange var gode i dag og det var LAGET som til slutt som kjempet inn denne fortjente seieren. BB i dag går til Tommy og Anders, som viste stor innebandy ved sine redninger og avslutninger. Grattis GUTTA !!!

1.periode
04.50 0-1 Holmlia
06.50 0-2 Holmlia
08.25 0-3 Holmlia
09.58 1-3 Kris. S. (Gregers) uass.
13.03 2-3 Raymond uass.

2.periode
23.57 3-3 Martin uass.
27.14 4-3 Anders pass Raymond