Sterk bortekamp mot Fagerstrand

Dagen etter vår eventyrlige 6-6 kamp mot Fjerdingby er det ny seriekamp. Denne gang er det en spennende bortekamp mot Fagerstrand som stod for døren.
Vi møter med ingen, ja jeg sa INGEN, innbyttere. Vi har med flere tilskuere enn spillere til kampen. Slå den dere! Vet ikke om laget seilte på en rosa sky fra dagen før eller om det var andre ting som var kommet i veien men lag hadde vi.

Hjemmelaget var det eneste laget vi hadde klart å slå i serien i år så vi var over snittet spent på hvordan dette ville gå uten innbyttere. Roy var fortsatt syk og denne gangen var det Elisabeth som stilte sporty opp som en glimrende erstatter.

1. periode
Hjemmelaget hadde forsterket laget i løpet av første del av sesongen og lå likt med oss på tabellen De stilte med hele 3 innbyttere så vi skalv litt i skjørtene når kampen startet, men det skulle vise seg å være liten grunn til det.
Vi fortsatte storspillet fra dagen før og pøste på med sjanser. Tok ikke lang tid før vi var i ledelsen ved Erik R. han hadde et av sine kjente skudd i motsatt kryss som keeper ikke hadde en sjanse til å ta. Nå ville ikke Mr.Bachand him self være noe dårligere, og gjentok bedriften. Fra motsatt side satte han ballen sikkert i mål og 0-2 lyste mot oss alle fra Nittedal på tavlen.

Er tydelig at spillerne hadde vært flaue over vedlikeholdet av rullatorene på kampen dagen før. For nå formelig lyste det av rullatorene til alle mann. Kulelagrene var smurt med fett, hjulene oljet, syklene vasket og tørket av. Er en fryd å være Rullators Jr. gutt når det er slik vi vises frem.
Vi eier spillet totalt og før perioden er omme har vi økt vår ledelse til 0-3.

I pausen roet vi oss ned med en oppvisning av Espen og Lars som fremviser en flat tango på en flott måte. De andre på laget forsøkte å spise men apetitten ble dessverre ødelagt av synet av de dansende.

2. periode
Nok en gang gjør vi en mindre god 2 periode. Dette begynner nesten å bli rutine nå da vi i  2 av 2 kamper etter nyttår har vært dårlige i denne perioden. Fy, fy og atter fy. Uansett så overlever vi denne perioden på grunn av Elisabeth sine redninger, og fordi Erik lager ett mål til. Før det har derimot hjemmelaget redusert en gang.
Det bør nok også legges til at hjemmelaget ikke har dagen de heller så her har vi flaks. Våre spillere begynner nå å bli slitne, kan ikke skjønne det etter nærmere 2 perioder uten innbyttere, men vi ror perioden i land og leder fortjent 1-4 før de siste 15 minuttene.

I pausen er det drikke som teller. Dansingen lar vi være sammen med spisingen. Blir enige om at alle fortjener pølse og brus ETTER kampen. Avtalen nå er å øke tempoet for å sikre en komfortabel seier og en mer behagelig hjemtur.

3. periode
Perioden har så vidt startet før vi øker ledelsen ved Harald. Nå er vi sikre på seieren og ”seieren er vår” runger fra tribunen. Alt er under kontroll og vi har det faktisk fantastisk morsomt på parketten og øker  både til 1-6 og 1-7 før hjemmelaget får redusere. Siste målet i kampen lager også vi slik at sluttresultatet blir en klar 8-2 seier til Rullators Jr.

Dette var en fantastisk slitsom dag for de stolte herrer og dame som møtte opp for å vinne heder og ære for vår kjære bygd.

Vi ønsker også å takke vårt trofaste publikum som også er med å støtter oss på våre bortekamper, uten dere hadde vi nok ikke vunnet kampen. :p

← G17 Elite møtte serielereder Tunet i Lihallen   |   Rullators Jr. spilte en uforskammet spennende kamp hjemme mot Fjerdingby →