Regionscup G14-2 vs G14-1

Begge 96-lagene var klare for semifinale i årets Regions Cup. For å skape et best mulig utbytte av kampen, og dekke opp for noe sykdomsfravær, ble 2.laget forsterket med 6 spillere fra 97laget. Det skulle fort vise seg at kampen ble langt jevnere enn hva mange hadde forventet seg.

Torsdag 13. januar 13 2011
Regions Cup: G14-2 mot G14-1 Resultat: 5-9 (3-2, 0-4 og 2-3)

Skudd på mål: 22-69 (7-23, 6-20 og 9-26)

1. periode
05:33 0-1 Mål: Edvin Ass: Simen
07:43 1-1 Mål: Olav Ass: Eivind
08:04 2-1 Mål: Daniel Ass: Olav
08:28 3-1 Mål: Eivind Ass: Olav
11:08 3-2 Mål: Simen Ass: Edvin

2. periode
17:27 3-3 Mål: Victor Ass: Simen
18:39 3-4 Mål: Simen Ass: Andreas F
22:27 3-5 Mål: Simen Ass: Mathias
28:02 3-6 Mål: Mathias Ass: Jørgen L

3. periode
36:37 4-6 Mål: Eivind Ass: Mikkel
39:11 4-7 Mål: Henrik Ass: Jørgen L
40:54 5-7 Mål: Martin Ass: Andreas M
42:42 5-8 Mål: Simen Ass: Mathias
44:03 5-9 Mål: Simen (alene)

kampen starter med et spillemessig overtak til 1. laget, men gutta er upresise og litt for ivrige når de skal fyre av skuddene. Tor Martin står i mål for 2. laget, og han «leverer» ALLTID. Etter 5 minutter passer Simen presist inn til Edvin i tårnet: 0-1! Oppskriftsmessig? Kanskje, men like etterpå er det IKKE oppskriften som følges: Rullegardina går ned på de fleste av 1. lagsgutta ute på banen, og i løpet av 45 sekunder har 2.laget scora 3 ganger. Vanskelig å svare helt konkret på hva som skjer, men sløvere press har vi vel aldri sett i Lihallen tidligere. Olav, Daniel og Eivind utnytter sløvheten og skaper nesten panikk hos motstanderen. Noen minutter senere passer Edvin til Simen, som reduserer til 2-3. Det skal komme mer fra den gutten utover i kampen…..

Vi benytter pausen til å samle oss rundt taktikk, og fjerne oss fra fokus på Mr. Hansen med dommerfløyta. Gutta MÅ bli flinkere til å holde et skjerpet fokus på egne muligheter og hva de faktisk KAN påvirke. Videre så må vi være våkne i forsvar, vi VET at det er mange lettbente spillere på 2. laget i dag, som ikke nøler dersom sjansen byr seg: 3 mål på 7 skudd vitner om en helt annen effektivitet enn hva 1. laget viser. Perioden viser hva gutta kan prestere med riktig fokus. Simen passer til Victor, som raider over hele banen og setter 3-3. Deretter kommer 2 fine scoringer fra Simen (pass fra Frantzen og Mathias). Simen har vært involvert i alle 5 scoringene!! Perioden avsluttes med at Jørgen L tar med seg ballen over hele banen, går bak målet til Tor Martin og passer inn til Mathias som avslutter iskaldt fra tårnet: 6-3!

Et ENORMT overtak til 1.laget, men det er kombinasjonen Eivind med pass fra Mikkel som gir 4-6 og ny spenning i kampen. Høy kølle kanskje, men uansett en flott prestasjon fra Eivind! I et forsøk på å punktere kampen, tar Jørgen L pånytt ansvar i et raid opp langs høyresiden, delikat pass til Henrik som ikke gjør noen feil. Dermed 7-4, men like etterpå glipper det igjen i 1. lagets forsvar. Marcussen snapper ballen, passer til Martin som rolig setter inn 7-5. Skal det blie spennende igjen? Neida! Simen tar tak igjen, først på at pass fra Mathias inn i tårnet og 8-5! Og så kommer avslutningen: Simen vinner en duell bak eget mål, forserer, dribler, løper videre, ingen støter, Simen fortsetter og til slutt setter den kontrollert bak Tor Martin til 9-5.

Oppsummert:
Med et forsterket 2.lag ble dette en ganske så spennende og underholdende kamp. Både Tommy og Tor Martin bekrefter det vi alle vet: 97 har 2 eminente målvakter, og særlig Tor Martin får kjørt seg i dag. Sjansestatistikken (69-22) sier alt om hvor presset lå på banen, men samtidig bekrefter resultatet (9-5) hvor effektiviteten er best. Nå gleder vi oss til finalen!!

Dagens øyeblikk: Soloraidet til Simen til 9-5!

«Man of the match»: Victor spilte en ENORM match, men ble likevel nærmest utklasset av Simen: 5 mål og 2 målgivende pluss en helt uvirkelig løpskapasitet. Og innimellom brukte han ganske mye energi på å rettlede sin far i dommerdrakt….

Målpoeng:
For 1. laget:
Simen 5+2
Mathias 1+2
Edvin 1+1
Victor 1+0
Henrik 1+0
Jørgen L 0+2
Andreas F 0+1

For 2.laget:
Eivind 2+1