Old Boys Elite klar for semifinale i Regionscupen

Vi møtte ett meget defensivt Bærums Verk i Lihallen og kampen ble mer spennende enn forventet.

1. periode

Bærums Verk kommer til kampen med  kun en innbytter og legger seg naturlig nok ultra defensivt.

Kampen starter bra for oss med mye ballinnehav men ingen store sjanser. Vi spiller ball men ingen løper i posisjoner så det er lett for motstanderen og forsvare seg. De kommer på sporadiske besøk mot vårt mål og etter 10 minutter setter de 0-1. Vi står og ser på at en av deres spillere runder bak mål og putter ballen 0,375 cm over mållinjen. Var vel bare Roy og dommeren bak mål som så at ballen var over linjen men målet ble korrekt godkjent.

Våre tapre spillere fortsetter å rulle ball uten å røre noe spesielt på seg og perioden ebber derfor ut med ledelse til bortelaget.

2. periode

Starter som første og vi eier ballen hele perioden. Våre motstandere er nesten ikke over midtbanen i løpet av de 7 første minuttene. Vi stanger i en mur som står bom fast. Hvorfor vi ikke beveger oss for å løse opp deres forsvar er en gåte men Tommy får eter hvert hull på byllen med et vakkert skudd i nærmeste kryss. Nå ta vi over alt og vinner enkelt tenkte skribenten men tok skammelig feil. Med en god keeper og et solid forsvar sliter vi med å spille oss til de store sjansene. Perioden ender 1-0 til oss og vi er like langt.

3. periode

Vi har blitt enige om å avgjøre kampen med raskere pasninger og mer bevegelse. Ingenting av dette blir gjort i praksis. Joda vi eier spillet, kampen og alt det der, men målet eller målene kommer ikke.  I deler av spillets faser ser vi ut som en gjeng bønder som subber rundt på åkeren uten at han vet hva han skal finne på utenom å klø seg på rompa. I løpet av kampen er det regnet ut at vi har ballen 81,3 % av tiden og da bør man vel egentlig klare å score noen mål men kampen ebber ut med 1-1 etter full tid.

Ekstraomganger

Nå er det første målet vinner som gjelder. Det laget som først scorer innen 10 minutter vinner kampen. Om ingen scorer blir det hele avgjort på straffer. Nå viser vi litt storhet i noen minutter og Thomas får æren av å bli matchvinner. Nå kommer han ikke til å sove de første nettene men det får bli hans problem.

Vi er i semifinalen og det er det viktigste å ta med seg fra kampen utenom høydepunktene da Tommy så ut som en slaktet gris der han blødde fra et kutt over øyet, og Øyvind ble så forbannet over ikke å få kontroll på ballen at han tråkket på den. Det dumme med det Øyvind var at ballen tålte mer enn din vekt. Du tråkket derfor elegant over og fikk kjeft av kona når du kom hjem. Var det verdt det? 😆

← Damelaget møtte tøff motstand i Solberghallen