Herrene fikk det tøft i Rolvsøyhallen

[/av_heading]
[/av_one_full]

[/av_slide_full]
[/av_slideshow_full]

17.02.18 | av Jonas Neskvern

ROLVSØYHALLEN — Herrene gikk på et skuffende tap mot Fredrikstad.

Fredrikstad vs GIF Fighters 10-6 (3-1, 3-2, 4-3)

Mål: Erlend Bjerknes (2), Tommy Midtsveen (2), Björn Lundgren, selvmål

Assist: Björn Lundgren, Joakim Løvholm, Tommy Midtsveen, Fabian Stensberg

Skuddstatistikk: 33-33

Lørdag ettermiddag var herrene på jakt etter tre poeng borte mot Fredrikstad. Før kampen skilte det kun tre poeng mellom lagene på tabellen i favør av GIF, men Fredrikstad hadde til gjengjeld en kamp mindre spilt. I det omvendte oppgjøret i Lihallen var det som kjent Fredrikstad som vant 8-7, så det var dermed borget for en spennende kamp i Rolvsøyhallen.

I 1. periode var det vertene som kom best i gang med 2-0 allerede etter 5:39 av perioden. Herrene utlignet ved Tommy Midtsveen etter 9:08, men det var Fredrikstad som gikk til pause med ledelse 3-1 etter en ny scoring tre minutter før periodeslutt.

Etter pausen startet GIF med 1:35 i overtall, men lyktes ikke med å overliste hjemmelagets målvakt, og i stedet var det Fredrikstad som økte til 4-1 etter å ha blitt fulltallige igjen. Etter endt periode stod det 6-3 til hjemmelaget, og GIFs mål ble scoret av Midtsveen og Erlend Bjerknes i denne perioden.

Herrene hadde et svært vanskelig utgangspunkt før 3. periode, og oppgaven ble enda vanskeligere da Fredrikstad økte ledelsen til 7-3 tidlig i perioden. GIF reduserte til 7-4 ved et selvmål, men også denne gangen var det Fredrikstad som scoret det neste målet. Med i underkant av åtte minutter igjen å spille tok GIF timeout. Det resulterte i to raske reduseringer ved Björn Lundgren og Bjerknes. Dessverre maktet ikke herrene å score flere mål, og det var til slutt Fredrikstad som vant kampen 10-6.

Herrene står dermed med fem strake tap før onsdagens oppgjør mot Grei i Lihallen. Kampen om de tre siste plassene i sluttspillet er nå svært jevn, så hvert eneste poeng blir viktig i serieavslutningen!

Neste kamp

Hjemme mot Grei onsdag 21. februar (kl. 19:30)
[/av_textblock]

← Bjerknes scoret fire mot Grei!   |   G19 slo serielederne! →