Herrene var nære poeng mot Tunet

[/av_heading]
[/av_one_full]

[/av_slide_full]
[/av_slideshow_full]

15.10.17 | av Jonas Neskvern

HØYENHALLEN — Det sto 6-6 med litt over tre minutter igjen å spille da herrene var på besøk hos Tunet. Dessverre holdt det ikke helt inn, for Tunet scoret hele fire ganger i sluttminuttene på Manglerud.

Tunet v GIF Fighters 10-6 (2-1, 3-2, 5-3)

Mål: Eivind Brandeggen (2), Erlend Bjerknes, Christian Kragerud, Tommy Midtsveen, Fabian Stensberg

Assist: Eivind Brandeggen, Sindre Buraas, Audun Hovin, Björn Lundgren, Tommy Midtsveen

Skuddstatistikk: 39-24

Herrene tok søndag ettermiddag turen til Høyenhallen for kamp mot Tunet. Hjemmelaget ble på forhånd regnet som klare favoritter, men GIF var imidlertid ute etter å revansjere tapene for Akerselva og Sveiva i de to foregående kampene. Tommy Midtsveen var tilbake i aksjon etter å ha stått over mot Sveiva på onsdag. Midtsveen ledet GIF i poeng før kampen, og med både mål og målgivende i denne kampen styrket han den ledelsen. En annen som produserte godt var Eivind Brandeggen. Han scoret sine to første mål for sesongen, i tillegg til å ha en målgivende pasning.

Underveis i kampen fulgte lagene hverandre tett i målprotokollen. Etter at Tunet gikk opp i ledelsen 3-1 midtveis i 2. periode, scoret lagene annenhver gang til det sto 6-5 et stykke ut i 3. periode. Vertene var hele tiden det førende laget, men da det gjenstod rundt fire minutter igjen å spille, utlignet Christian Kragerud til 6-6. Kragerud sitt første mål for sesongen kunne knapt kommet på et bedre tidspunkt!

Dessverre for GIF var Tunets kaptein Ole Mossin Olesen som vanlig i godt slag for vertene, og da det så ut til å gå mot straffeslag sendte han Tunet tilbake igjen i ledelsen. GIF måtte dermed igjen jage et utligningsmål, og det endte med at det i stedet raknet bakover. Sluttresultatet ble til slutt 10-6, og Mossin Olesen var mannen som senket GIF med sine tre mål og fem målgivende pasninger.

Etter to tøffe kamper har GIF spillefri neste uke før Østfold-lagene Greåker og Fredrikstad venter i de to neste kampene.

Neste kamp

Borte mot Greåker lørdag 28. oktober (kl. 16:00)
[/av_textblock]

← G14 tapte stort for Tunet   |   Herrene tapte for Sveiva →