Fra årsverste til årsbeste !!!!!

Etter magre resultater de siste tre kamper med tap, og med kun 2 scorede mål, var det vel ingen som torde å satse på seier over IK Akerselva. De fleste forventet et nytt tap, både eksperter og forståsegpåere, samt «de sosiale medier». Etter den vonde nedturen tidligere i uka, var det ikke mange tilskuere som hadde funnet veien til Lihallen denne lørdag. Det var vel de mest trofaste som benket seg på tribunen (84 stk.) for å støtte laget, og det gjorde de til gangs. Med sin entusiasme sto de laget bi med sitt engasjement, og de fikk oppleve årsbeste av nittedalsgutta.

IK Akerselva åpnet best, og drar i fra tidlig til en 0-3 ledelse. Vetle Mellum reduserer til 1-3 med pass Sindre Buraas etter 12.09, og dette tenner hele laget. Det kjempes bedre, det spilles bedre, det er mer oppoffring, ja alle er med å bidrar på banen – samt på tribunen. Erlend Bjerknes får sin første nettkjenning denne sesongen med pass Sindre etter 18.35, og det reduseres til 2-3 før fløyta går for første pause.

Det følges opp i andre periode, og når unge Mr. Bjerknes kvitterer til 3-3 etter 27.39 med pass Fabian Stensberg, ja da er det hallelujah for alle penga i Lihallen. Publikum blir som den xtra spilleren på banen, og det formelig syder på tribune som smitter meget bra på laget. Kaptein Robin Norstrøm finner nettmaskene i IKA målet med en suser etter frislag 32.17 og med Sindre igjen med pass. Ellevill jubel i hallen, og man øyner at dette kan gå veien. Selvtilliten sprer seg, og det ses godt i det videre spill. Alle mann på dekk, there’s hope in a hanging snore, ja alt ser så ufattelig mye bedre ut. GIF går til andre pause med ledelse 4-3.

Tidlig i tredje periode kontrer GIF når Olav Ansnes Falkeid finner Anders Mellum på venstre, som øker GIFs ledelse til 5-3 etter 41.16. GIF har nå gått fra 0-3 til å snu til 5-3 og spørsmålet henger i lufta «vil dette holde «? IKA reduserer til 5-4, men rett etter pådrar de seg en utvisning. PP spillet til GIF har ikke fungert så bra i år, men når Olav finner nettmaskene i IKA-målet på en retur fra skuddet til Robin er «forbannelsen» hevet. 6-4 tid 51.24. IKA reduserer ytterligere en gang til 6-5, og nervøsiteten er til å ta og føle på. Når Anders blir «servert» og bryter IKA spillet, ja da setter unggutten scoring meget sikkert og til 7-5 etter 57.50. Som alltid blir det høy temperatur i slutten av kamper, og begge lag får seg en utvisning hver. Verre blir det når GIF får en utvisning til, og det blir spill 3 mot 4. IKAs målvakt ut og spill 3 mot 5. GIF står opp og klarer seg bra, men må se den «sure» reduseringen bak seg til 7-6 etter 59.02. Vil IKA klare å utligne på de siste 58 sekundene? GIF jobber iherdig, og når sluttsignalet lyder, bryter gleden ut både på banen og tribunen.
Dette oppfattes nok som en «skrell» for mange, men GIF har vært urokkelig på at ting kan snu seg bare trua er tilstede. Jobbe hardt, jobbe hardt, jobbe hardt! Det lønner seg…

Hele laget gjorde en glimrende innsats i dag både på bane og benk, og med et hjemmepublikum som hele tiden er med å løfter og støtter laget. Herlige supportere !
GIFs BB , og det vel fortjent: Anders Mellum

Sindre 0/3 , Anders 2/0 , Erlend 2/0 , Olav 1/1 , Robin 1/1 , Vetle 1/0 , Fabian 0/1

anders-mellum1
ANDERS MELLUM