Greåker ble for sterke .

Søndag , og kamp mot Greåker i Tindlundhallen . Heldigvis ikke det maset med å komme seg ut av Oslo gryta som på en hverdag , så nå klarer alle å stille til oppmøtetid .
God stemning før match , men det virker nervøst og litt «tamt» . Greåker ubeseiret så langt i serien med kun 2 baklengs på hjemmebane , europacupspill , og med noen nye fjes i spillerstallen som er en klar forsterkning . Oppvarmingen ser tam ut , og gutta fra Nittedal virker ikke som de helt tror på matchen slik de gjorde i hjemmekampen forrige sesong .
Forrige sesong vant Greåker med seks mål hjemme (11-5) , og de er et av Norges beste lag utvilsomt . GIF ødela nok litt for dem i fjor da de vant hjemmekampen med 10-7 , og hvor Andreas sto som en «levende mur» dog med 7 bak seg . Kort summert , så virker det ikke som om man har helt troen på seier i dag .
Greåker vinner komfortabelt med 7-0 , og spesielt i første perioden er de meget toneavgivende .
GIF gjør ganske enkelt mange feil , og det straffer seg hardt mot et så godt lag .
Her er det nok tid for ettertanke og det hos enhver spiller , og hvor man som enkeltindivid selv må analysere sin innsats og ganske enkelt hva som kreves av det å være elitespiller .
Målfattig av GIF i dag , og det er jo uvanlig . Men Andreas sto fram slik en landslagskeeper skal være og redder mye , og kan overhodet ikke lastes for noen av målene som Greåker setter .
Hadde vel sett betydelig verre ut uten ham i buret . Rekka med Bjørn , Anders , Edvin , Olav og Joakim spiller kampen 5 mot 5 0-0 , og hvor Olav som har kommet seg mer og mer etter kneskade viser hva han egentlig er god for . Godt å se «gutten» på rett vei igjen . Olav GIFs BB i dag og det vel fortjent .
Luker man bort «generaltabber» og begynner å spille enklere og mer klokt , er det klart at det bor mye i laget og dets spillere . Dette må man «spinne» videre på , og man er ikke ferdig utlært som elitespiller når man er 17-18-19-20 år . Det tar noen år .
Ganske enkelt forklart : SKAL du nok , VIL du nok , SÅ kan du ! Skal du ikke nok , VIL du ikke nok , SÅ kan du ikke ! Kom i håg dom tre orden som gjelder : Jobba hårdt , Jobba hårdt , Jobba hårdt ! Sitat .
Mye bra å se på det deffensive i dag til tider , og da spesielt de siste to perioder . Det offensive var vel kanskje ikke det vi er vante med , og man har definitivt mer å hente her .Tar man også med seg å forbedre innstilling , kampforberedelser , selvinnsikt m.m. , ja da er man på god vei . Man kan ikke få i «pose og sekk» selv om det er ønskelig , for som alltid må man prioritere og forsake for å oppnå sitt mål hvis det er det man ønsker og vil .
Neste kamp er borte mot Sarpsborg tirsdag 25. oktober i Skjeberghallen kl.19.00 , og hvor man håper og ønsker resultat slik som forrige sesong , nemlig seier !
Mange fra Nittedal på tribunen i dag , og som følger laget i «tykt og tynt » ! Det var vel godt over 40 stk. , og det settes stor pris på ! Vi ser dem gjerne igjen i Skjeberghallen neste tirsdag .

olav68
OLAV ANSNES FALKEID

← Vika/Flatland uttatt til landslagssamling .   |   Oppstart for jenter/gutter f. 2011 →