Nok et tap for GIF .

Etter lørdagens kamp og hvor laget måtte gå i seg selv og oppsummere , var det et helt annerledes lag på tirsdagens trening . Stort «trøkk» , og den beste treninga siden «trønderan» var på besøk tidlig i august . Dette lovet godt innfør bortemøte mot Haugerud , og hvor stemningen igjen er oppadgående . Tar man forrige sesong i betraktning , var man serieleder etter 4 spilte kamper . Litt annerledes denne sesong hvor laget virkelig har fått føle motgang , og hvor marginene ikke er slik som man hadde ønsket . Ja man kan ikke hvile på «laubær» , da det alltid er full innsats som er tellende og utslagsgivende i hver kamp og for seier . Det man gjennomfører på trening , er alltids det førende for hvordan man gjennomfører kamp .
Første periode mot Haugerud viste at laget har det inne , men det er ikke samme «trøkket» som på trening i går . Altfor mange avslutninger går utenfor «target» , og oppfinnsomheten blir en mangelvare . Perioden ender 0-0 , og det er lite som produseres både av hjemme og bortelag . Her trodde man kanskje at laget turde utfordre mer i kontringer , men når så mange spillere mange ganger er feilvendt og viser ryggen , ja da har man ikke tjangs .
Andre periode begynner akkurat slik som første periode , og GIF har store vanskeligheter med motstanderens mann mot mann spill . Man kommer til muligheter , men det omsettes ikke . Goalie Falkeid får mer å gjøre i denne perioden , og klarerer mang en gang fra Haugerud med gode redninger . Bjørn tar igjen ansvar , men vi mangler sårt mange andre som ikke er der . Godt å se Christian tilbake på backplass , og denne gang med Vetle Mellum som gjør det bra i backparet , og endelig tilbake etter håndleddskade men dog ikke helt restituert . «grabben» gjør det meget bra ! Ben med helhjertet innsats som alltid , og det er synd at han ikke omsetter da han får en god sjanse . GIF får muligheten i PP etter 29.33 , men PP spillet er ikke bra . Det virker «seigt» , og kula går ikke til gode muligheter for avslutning . Her er det mye å ta tak i . Bredli ut og to minutter BP for GIF , og her får Haugerud en 4-5 gode sjanser , men Andreas hindrer mesterlig . Godt vi har en landslagskeeper i mål . Mot slutten av perioden får vi et frislag litt inn på motstanderens halvdel , og hvor Erlend Bjerknes passer Bjørn og hvor det omsettes . ENDELIG ! tid : 39.31 . Det er alltid farlig etter scoring , og det er Haugerud som omsetter , men dommeren annullerer da periodesignalet lyder før nettkjenning . Her HAR man marginene på sin side !
Tredje periode og det er GIFs Bjørn som setter 0-2 etter 43.38 etter pass Olav . Vil det løsne ? Vi kommer til gode muligheter , men det vil ikke la seg gjøre . Nytt PP til GIF , men det skjer ingenting ! T.O. Haugerud etter 50.32 , og hvor vi misser totalt minuttet etterpå og redusering til 1-2 . Nå er «unge» GIF under betydelig press , og det spilles ikke som et rutinert lag ville ha gjort . Stive , skuldra opp , dårlige valg og dertil dårlige beslutninger gjør at hjemmelaget utligner til 2-2 etter 55.40 . Her mangler det mye rutine hos dagens GIF , og hvor de fleste kanskje har glemt hva de egentlig skal gjøre . Litt symptomatisk er det hjemmelaget som setter ledelse 3-2 etter 59.07 , og hvor GIF også pådrar seg en 219 (protest) mot slutten av kampen . Haugerud også med utvisning , men hva hjelper det ! 4 sek. igjen , og hvor Bjørn prøver men dessverre like på utsia av hjemmelagets bur.
GIFs fjerde tap på rad , og det er ikke som i fjor .
Sandnes IBK venter hjemme i Lihallen førstkommende lørdag , og hvor det nok engang er spenning og nerver som blir avgjørende for utfallet .
Bjørn 2/0 , Erlend 0/1 og Olav 0/1 .
Andreas GIFs BB , og hva hadde vi gjort uten vår sisteskanse Bjørn og Ben ?

andreas89

← Seier mot Sandnes .   |   U19 Uttak Stensberg / Løchen . →