Sesongstart G14

Først ut var G14-2 som skulle møte Strømmen IBK i Tærudhallen søndag kl.11.30.  Alle gutta gjorde en kjempeinnsats og innkasserte en storseier med 10-2 på bortebane.  Lagledelsen applauderte hele laget fra start og helt inn i garderoben etter kampslutt.  Superlativene satt løst !  Lagledelsen var meget positivt overrasket over enkelte spillere som presterte langt over forventningene, og til 00 gutta har jeg fra dag 1 sagt : Bruk styrken dere har !  Er du treg, bruk teknikk !  Mangler du teknikk, bruk fart !  Har man verken fart eller teknikk, bør du spille smart !  Man kan fortsatt bli/være en god spiller for laget  !  Vi trenger ALLE , også variasjon av spillerstallen, og det har vi i 99/00 kullet.  10-2 på bortebane er en massiv seier som dere spillere kan være meget stolte av . Bra jobba !!!

Etter kampen i Tærudhallen, var det bare å kaste seg inn i bilene og frese av gårde til Romsåshallen.  Der var det duket for G14-1 sin sesongåpning og motstanderen var Tunet IBK .  Gjengen til Mr.Finstad så tent ut før kampstart, men Fighters var på hugget og tok første stikk.  Tunet kom til sine sjanser, men sett under ett hadde GIF mest ball gjennom hele kampen.  Gutta spilte med litt mere ro i laget enn Tunet , og som Manglerudlaget gjerne ville ha opp tempoet og gjøre mye av jobben egenhendig, og de var flinke med å presse høyt og med 2 mann.  Av og til presset de frem feil hos våre spillere og vant ballen i farlige områder, men vår goalie Phillip brydde seg svært lite om hva Tunet ville, og stoppet det meste.  Temperaturen i kampen eskalerte etter hvert og over ørene på dagens dommere, og som virkelig måtte tråkke til og jobbe hardt for penga.  Det ble scoret fine mål av begge lag, men Fighters lå hele tiden hakket foran.  Mot slutten av tredje periode blir vi presset hardt og vi ber om «time out» !  Stillingen er da 3-2 i vår favør og vi ligger det ene målet foran i målprotokollen.  Det viste seg at «time out» kom godt med for Tunet sin del, da de kjempet inn et mål før sluttsignalet lød og befestet sluttresultatet til 3-3 .  Litt skuffende der og da, og når man tenker igjennom kampbildet da dette var vår kamp å vinne.  Ser man på statistikken og historikken disse lagene imellom, var dette et kraftig hopp fremover resultatmessig.  Uavgjort og 1 poeng mot Tunet er ikke hverdagskost, selv om det føltes at vi tapte seieren og kunne godt ha tatt med oss begge poengene.  Men poeng mot Tunet er ikke å forakte, da de er en av de største motstandere i serien.

Godt spilt kamp Gutta !!!

← G19 Rekrutt startet sesongen med seier !   |   Nå starter sesongen !!! →