G14-Elite med seier over Bærums Verk

Gml. Rykkinhallen var arena denne søndagen, hvor Bærums Verk tok imot GIF Fighters til dyst i G14-Elite serien. Hyggelig var det at coach Andreas kunne lede laget, og det gjorde sitt til at Gifferne gjennomførte en sterk kamp.
Første periode ble stillingskrig hvor GIF var det førende laget, men det ble ingen nettkjenninger. Det ble avfyrt mange skudd på mål, men BVIFs tette forsvarspill og gode keeper holdt buret rent. GIF får en utvisning på tampen av perioden for gjentatte forseelser, men rir av undertalsspillet meget godt da BVIF er tamme i sitt overtallspill. Noen av gutta fra GIF blir litt frustrerte i denne perioden da de ikke får uttelling, og må gå til pause med 0-0.
Coach Andreas bruker pausen godt, og må ha sagt noen kloke ord før 2. periode. Det tar ikke lang tid før GIF endelig finner kassa. BVIF får en utvisning for avstand, og den utnytter GIF meget bra. Etter 45 sek. passer Olav til Mikkel på motsatt, hvor han fyrer av lavt og ballen går i det lengste hjørnet bak BVIFs keeper. 3 min. senere får Eivind servert fra Olav foran BVIFs mål, vender og setter ballen i ryggen til BVIFs keeper og i mål. BVIF spiller solid forsvar i dag, og er flinke til å gå i dueller. Derimot er de merkelig ufarlige når de kommer på kontringer, og skyter mye i tekk og fra vanskelige posisjoner. Tor’ærn står stødig i mål, og varter opp med solid keeperspill. Når Raymond snubler, kommer BVIF med en 3 mot 1 + keeper situasjon og her viser GIF stor spilleforståelse og samhandling hvor BVIF SKAL score. Men Martin lar 2 BVIF spillere gå til venstre mot Tor’ærn, stenger for pass tverrsover og lar Tor’ærn ta sin vinkel og stoler på at han tar’n. BVIF hadde ikke sjans i det hele tatt, da det ser ut som de ikke vet hva de skal gjøre og roter bort hele situasjonen. Her var det utrolig godt forsvarspill fra Martin, og med Tor’ærn som klokt tar ut sin vinkel og stenger for BVIF. GIF går opp i ledelse 3-0 etter 29.04, hvor Olav får sendt et pass til Mikkel, som drar seg inn i slottet og setter den på høyre side av BVIF’s keeper. Hardt og kontant fra Mikkel ! GIF går til andre pause med ledelse 3-0, men som godt kunne vært mye større. Enkelte spillere sliter litt ekstra i dag på parketten i gml. Rykkinhallen, men slutter ikke å prøve selv om det går litt skeiss.

Tredje periode starter som andre sluttet, og GIF spiller kontrollert ball og er tålmodige mot BVIF`s forsvar og gode keeperspill. Erlend får en nettkjenning, men målet blir avblåst da dommern mener Anders dytter foran kassa. Synd for Erlend for den hadde han fortjent. BVIF kommer på sporadiske kontringer men er ufarlige i sine avslutninger. Selv når de kommer til alenesjanse mot Tor’ærn, setter de ballen utenfor målet.De blir vel kanskje skremt av å se Tor’ærn stenge alle hull og muligheter. GIF tar å øker sin ledelse etter 38.40, hvor Olav igjen finner Mikkel og hvor han sikkert ekspederer ballen i mål. Anders blir utvist like etter for ulovlig dytt, men GIF viser igjen godt undertallspill. Magnus får sjansen til å gå alene, da han snapper opp en passning. Desverre kommer han seg ikke til avslutning da han blir stoppet av en god BVIF-back. Men GIF var det førende laget i dag og hvor BVIF hadde få skudd og sjanser gjennom kampen. GIF vinner klart skuddstatestikken/sjanser, men en god BVIF keeper og et hardtarbeidende BVIF forsvar stod i veien. Bra gjennomført kamp hvor GIF aldri var truet. GRATTIS !!!

← SIDEBAR – Neste kamp   |   Solid borteseier mot Sagene i G14-1. div. →